La xocolata, aquest gran aliment elaborat amb pasta cacau i sucre, com a elements principals, és un dels més grans plaers de la humanitat. El seu gust tirant a amarg, la seva textura, la cremositat… Mmmmmh!
La xocolata conté entre altres substàncies: sucres, greixos i teobromina, un l’alcaloide que conté el cacau. A la teobromina -beguda dels deus, en grec- se li atribueixen propietats diurètiques, broncodilatadores i cardiotòniques.
Aquests dies passejant-nos veurem que totes les pastisseries estan plenes de mones, figures de xocolata espectaculars, Ous de Pasqua i ninots per atreure l’atenció dels més petits. És un gran moment per gaudir i assaborir aquestes dolces delicies, gaudir de la xocolata en el seu màxim esplendor, clavar una mossegada a un ou d’aquests gegants i sentir com cruixeix i es desfà lentament a la boca permetent que els seu gust envaeixi tots els raconets del nostre cos.
Gaudim d’aquest gran plaer i mosseguem un ou de Pasqua!
Retroenllaç: La xocolata i els Ous de Pasqua | Celler-Adocse